tisdag 7 juni 2016

Gratior est solito post maxima nubila Phoebus, post inimicitias clarior est amor

Jag har inte varit arbetslös i ens en vecka ännu, men ändå hunnit njuta massor av denna ofrivilliga ledighet. Tog semester de två sista dagarna och åkte ner till Uppsala/Stockholm. Det är så mysigt att åka bil genom sommarsverige och lyssna på ljudbok, samt göra loppisstopp. Vi var även på Vintagemarknad på Venngarn Slott och såg Hollywood Vampires (Johnny Depp (!), Alice Cooper och Joe Perry) spela på Gröna Lund. Träffade såklart även mina systrar som bor i Uppsala.

Dessutom har jag hunnit picknicka i solen, åka på roadtrip med min fina vän Karin (som slutade med att kylarslangen exploderade), dricka öl på uteservering, festa med tjejerna, fira en underbar väns 30-årsdag,fiska och bara ha det gött. Sökt jobb har jag också gjort, för det är ju det jag egentligen ska ägna all min tid åt. Känns dessvärre som en svår årstid att få jobb under, jag tror att det blir lättare till hösten.

Som vanligt har jag haft så fullt upp med att leva att knappt några bilder blivit tagna, och jag har ju dessutom bara en mobilkamera i nuläget. Nåväl, några kan jag ju bjuda på.

Provade och köpte en fantastisk klänning på Vintagemarknaden.

Johnny Depp, världens snyggaste man!

<3

Den här lillkillen fyllde 5 år här om dagen.

Jag hade som uppdrag att ta mycket selfies när vi var på kalas, jag som i princip aldrig gör det annars kände mig rysligt obekväm.

Så här kan det se ut när kylarslangen exploderat...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar